Bepaal of uw
persoonlijkheden goed passen.
Meestal baseren we ons op
het werk dat al gedaan is door de leveranciers. Zijn de foto’s mooi? Is de
catering lekker? Is het een mooie zaal? En dat is allemaal goed! Een andere -niet zo voor de hand liggende overweging- is of u chemie hebt met deze persoon.
U vertrouwt hen een belangrijke dienst toe (om nog maar te zwijgen van de
aanzienlijke geldkosten die ermee gemoeid zijn), dus het is van cruciaal belang
dat u zich bij hen op uw gemak voelt. Onthoud dat u met hen zult communiceren
op wat waarschijnlijk de meest emotionele dag van uw leven zal zijn, dus u wilt iemand die u op uw gemak kan stellen en u niet nog meer stress zal bezorgen.
Als iets 'niet
goed' aanvoelt en u niet zeker weet wat het is, dan is het misschien wel beter
om te blijven zoeken. Pas op voor de volgende waarschuwingssignalen:
kleinerende praatjes over een huidige of vroegere klant (wie zegt dat ze u ook
niet belachelijk zullen maken?). Er zijn tien telefoontjes nodig om contact
met hen op te nemen of ze maken veroordelende veronderstellingen over u op
basis van uw budget.
Vraag om verwijzingen van klanten.
Het oude gezegde van "je krijgt waar je voor betaalt" is niet altijd
waar -je zou kunnen ontdekken dat een videograaf van 10.000 euro gewoon oké is, terwijl een
videograaf die slechts 2.000 euro kost, je versteld doet staan. Dit is waar
de getuigenissen van andere bruiden van belang zijn!-
Maak je huiswerk met je verloofde
en stel van tevoren een budget vast.
Stel eerst uw budget en het aantal
gasten in, zodat u niet verliefd wordt op een locatie of leveranciers die
buiten uw prijsklasse vallen of die niet geschikt zijn voor de grootte van uw
groep. Zelfs als u uiteindelijk iets meer uitgeeft dan u had verwacht, is het
beter om uw verwachtingen uiteen te zetten. U wilt uzelf niet in een lastige
situatie brengen waarin een van jullie wil boeken, maar de ander zich zorgen
maakt over de cashflow, en u er ruzie over maakt in het bijzijn van de
weddingplanner, dj of wie dan ook.
Het is ook belangrijk om uw
belangrijkste voorkeuren en antipathieën te bespreken. Op die manier zijn
jullie allebei op dezelfde pagina over wat je must-haves zijn - een geweldige
band, een niet-van-deze-wereldmenu, prachtige foto's om op terug te kijken - . Bereid u voor met een
lijst met vragen, zodat u niet zo wordt meegesleept door hun portfolio, film of demonstratie zodat u helemaal vergeet om de details vast te
leggen.
Subscribe
Krijg maandelijks allerlei weetjes en de laatste trends gratis in je mailbox. De eerste 500 inschrijvingen krijgen een korting op één van onze diensten naar keuze.